JaM

Thursday, June 9, 2011

Cintaku bertasbih kerana Allah




Ya Allah, Ya Rohman Ya Karim,
Ketika Cinta bertasbih kerana Mu,
aku melupaiMu,
aku jauh dariMu,

Ketika Cinta berbisik,
aku hanyut dalam buaian dunia,
aku mencari soleh dan solehah,
sedangkan hati ini ingkar kepadaMu,

Ya Robbul Izzati,
Bergilir gilir cinta hadir kepadaku,
aku sudah mengetahui hikmahMu,
menguji aku dengan mainan hati,
untuk melihat keteguhan diri,

Ia hadir bagai cahaya,
menenangkan hatiku yang gundah gulana,
Ya Allah, aku malu,
sahabatku mengalir air mata,
mengingatkan aku tentang si Dia,
aku hanya insan biasa,
Cinta itu bukan untuk aku,

Aku serahkan segalanya pada Allah Azzawajalla ~
kerana Cinta Yang Bertasbih,
Hadir kengan keikhlasan,
Keimanan dan ketaqwaan,




"..Ya Allah seandainya dia milik sahabatku satukanlah hatinya dgn hati sahabatku dgn penuh keredhaanMu titipkanlah kemesraan antara mereka Ya Rahman Engkau Tuhan Yang Maha Mengetahui segala isi hati hambaMu sahabatku amat menyayanginya Ya Allah..Engkau kabulkan doa hambaMu ini.."
                                                                         ~amin~




Setulus hatiku minta maaf kepada semuanya andai diri ini menyentuh dan mengguris hati kalian.








No comments:

Post a Comment