JaM

Thursday, June 9, 2011

Kesedihan dan Keraguanku




Seperti yang aku lampirkan sebelum ini,
Aku tidak tahu mahu ditulis apa lagi diruangan ini,



Perlu
atau
tidak?


Jawapannya ...
"Tidak Perlu"
Suatu hari nanti, kita akan mengetahuinya juga.


Ya Allah,
Minggu ini aku persia siakan macam itu saja,
rasa macam aku dah bazirkan banyak masa,
Tidur lambat,
Bangun pun lambat juga.
Setiap hari rasa cepat,
semakin lama semakin cepat masa berjalan.


Hari ini juga, hatiku ragu,
Ya Allah, aku yakin dengan ketentuanMu,
Biarlah aku diuji,
itulah tanda kasih sayangMu,




Hati, jika dikau sedih,
INGATLAH,
Allah sentiasa berada disisimu,

jika kau rasa sunyi,
INGATLAH.
Janji Allah itu pasti,
orang soleh untuk solehah, begitulah sebaliknya,
Jika engkau mahukan ketenangan,
cari dahulu keihlasan dalam ibadahmu,
dengan itu. sendirinya ketenangan itu hadir padamu,
jika dikau,

wahai Hati,
menginginkan kebahagiaan dan kasih sayang,
carilah dia, carilah, dengan merenung dan muhasabah,
dengan mencari redo dan cinta Allah,
perlu segalanya dengan sebenar benar keinsafan,
dirimu begitu hitam dan kelam,
sucikan ia dengan air mata keinsafan dan Taubat Nasuha.
Jangan dikau lari. 
BELIEVE!You Must Do It.!
Carilah ia..
You Will Get It.






 Aku ke Bagan Lalang sekali lagi,
menyiapkan projek kumpulan aku,
B.I untuk presentation.
Nanti aku masukkan gambar di Bagan Lalang., Selangor.
Mulanya aku ingat di Negeri Sembilan,
Rupanya di Selangor.
Tempat yang tenang,
Aman,
&
Nyaman.
~wassalam~

No comments:

Post a Comment